1. Učiteľ riadi celú vyučovaciu hodinu v cieľovom jazyku.
Študent za krátky čas začne myslieť v cieľovom jazyku.
2. Učiteľ umožňuje študentovi hovoriť na vyučovacej hodine čo najviac.
Jediný spôsob, ako sa naučiť hovoriť cudzím jazykom, je používať ho.
3. Učiteľ vedie takmer celú vyučovaciu hodinu ústne.
Faktom je, že jazyk sa učíme tak, že ho používame a počúvame.
4. Učiteľ sa sústreďuje viac na učenie štruktúr a viet, ako osamotených slov.
Jazyk netvoria osamotené slová, ale systém slovných kombinácií.
5. Učiteľ kontroluje kvalitu svojho vyučovania.
Väcšina viet vytvorených študentom má byť správna.
6. Skôr než učiteľ žiakovi pomôže správnou odpoveďou, overí rozsah jeho vedomostí otázkou.
7. Učiteľ používa iba nevyhnutné teoretické vysvetlenia.
Naopak, uvedie študentom množstvo príkladov.
8. Učiteľ podporuje študenta, aby sa tvorivo zapájal do vyučovacieho procesu.
Keď chce študent konštruktívne a tvorivo používať jazyk, musí experimentovať.
9. Učiteľ pozoruje fungovanie použitých psychologických zásad.
Cieľom metódy inlingua je, aby bol vyučovací proces čo najúčinnejší a najpríjemnejší. Metóda je pritom pružná a učiteľ má možnosť prispôsobiť sa požiadavkám študentov.
10. Učiteľ kombinuje štrukturálny a funkčný prístup k vyučovaniu jazyka.
Štrukturálny prístup k vyučovaniu jazyka dáva dôraz na učenie štruktúr a gramatiky. Funkčný prístup učí schopnosti vyjadriť sa v každodenných situáciách. Najúčinnejšia metóda je kombinácia oboch týchto prístupov. Metóda inlingua učí použiť štruktúry a vety v každodenných situáciách.